InSyaALLAH

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah
Insya Allah you’ll find your way
Everytime you commit one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah 
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah 
Insya Allah you’ll find your way
Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah

Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way 
x2
Insyaallah 
Insya Allah we’ll find the way

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

mmmmmm..........

Salammm..huhu999..lame x update blog..sori ar kengkawan..mood exam skrg..so, nk jadikan cite…aku bru je blek dr exam…arini merupakan first xmm…huhu88..so, ntah ar..xtau bleh jwb ke x????ader yg bleh..ader yg x blehh..standart ar..ttbr smpi blekkk..release tension dgn melayan movie2 yg leh gembirakan  ati aku…ttbr terkesimaaa….xtau npe..ader 1 perasaan sedihhhhh..amat2 sedey????mmmm sebab xm td ker???ntahhh…aku pown xde jwpn yg pastiii….



So, apa lagi..blog ar tempat aku meluahka sumting..maaf ar klu sesape boring bc blog ai ni….spe ar ai..x pndai nk berkata2..just luahan ati je…mmmm…berbalik kpd cte aku…ttbr, dengn suansana blek yg sunyi, disertakan hujan yg mula menitik di bumi sintok…n dpt plak msj2 kwn33..bertambah sdey n sayu ar aku…mssih memikirkan sesuatu yg blom pastiii…ttbr, ats meje rumate ku ader 1 buku..yg bertajukkk..jadilah org2 yang paling bahagia  

*****


So, aku cuba selak2 n belek2..lalu terjumpa spotong ayat
diantara perkara yang dpat membahagiakan iailah kemampuan mengatasi rintangan dan mengalahkan rintangan dan mengalahkan kesukaran”….

Anda cemas kerana rezeki esok hari, tapi siapa yang dapat menjamin datangnye hari esok???anda bersedih kerana apa yang terjadi kelmarin , tetapi siapa yang mampu mengembalikan hari kelmarin”…

****
Maksud yg begitu mendalam..mmmmmm..Trus bermonolong sendirian…bru sekarang aku terpikir banyak benda yang nk dicapai dalam hidup…sume perasaan menyelubungi..xtau nk ckp cmner…sedey ke?? gembire ke ??? apa yang ader sekarang..yg pastinye perjalanan aku msih jauhh….


seiring waktu berlalu
tangis tawa di nafasku
hitam putih di hidupku
jalani takdirku

tiada satu tersembunyi
tiada satu 
yang terlupa
segala apa yang terjadi
Engkaulah saksinya

Kau yang 
Maha Melihat
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Pemaaf
PadaMu hati bertobat


Kau yang Maha Pengasih
Kau yang Maha Penyayang
Kau yang Maha Pelindung
PadaMu semua bertekun


yang dicinta ’kan pergi
yang didamba ’kan hilang
hidup kan terus berjalan
meski penuh dengan tangisan


andai bisa ku mengulang
waktu hilang dan terbuang
andai bisa ku kembali
hapus semua pedih


andai mungkin aku bisa
kembali ulang segalanya
tapi hidup takkan bisa
meski dengan air mata


Terimalah apa dilakukan ALLAH terhadap diri kia dengan penuh keredhaan dan janganlah mengharapkan sesuatu keadaan yang lebih daripada yang telah ALLAH tetapkan  kerana DIA lebih tahu daripda anda sendiri…semua takdir ALLAH adlah terbaik..redha akan membuat hati terhindar daripada keinginan untuk menipu, fitnah, dendam, marah, jemu, gelisah……..

“ kebahagiaan itu terletak pada pengorbanan, kemampuan mengekang kesombongan, keinginan untuk menderma, sikap tidak menganggu org lain dan jauh dari sifat ego dan ingin menang diri”
Sepotong roti, tujuh buah kurma, segelas air dan sehelai tikar di bilik bersama  dengan mushaf( alquran), maka katakan pada dunia..Semoga kedamaian sentiasa atasmu..ameen~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

huhu99~bosan

Salam..hye slmt malam sume..huhu999, sbnrnye mls nk tulis tp di sebabkan ketepuan yg melanda so tulis je ar nk hilng stress..hehhe777..ceh33, tepu ar sgt kn..bkn ape, dr td dok mghapal note ni smpi nk termuntah ar org ckp..hahhahah…adoyaiiiiii……

 *******
Mmmm, best gk bumi sintok mlm ni…hujan renyai2..disertakan angin yg sepoi2 bhsa…klu minum nescafe pns niii..sedapnyeee.. I want oneeeee…hehe999…tpppp!!!!

 *****
Klu ikotkan hati mmg nk tdo je, mls nk bca buku..tp di sebabkan semangt n ms depan aku..aku harus bersemangattttttt n berjuang tok smester akhir…yeaYyyyy…harussss…huhu88..alangkah bestnye klu ape yg kte hajatkan tercapai..ameen~…kn???


Dhh22..Jom korg sume..kite study sme22…alamakkkk!!!!!!!!!!!!!!!!
  
*****
Mmmm~ttber smbil dgr radio, ade plak lagu yg aku suke…hehe77..lyn jp ar…

remember years ago
Someone told me I should take
Caution when it comes to love
I did, I did
And you were strong and I was not
My illusion, my mistake
I was careless, I forgot
I did
And now when all is done
There is nothing to say
You have gone and so effortlessly
You have won
You can go ahead tell them

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky love
All we had is gone now
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible

Falling out of love is hard
Falling for betrayal is worst
Broken trust and broken hearts
I know, I know
Thinking all you need is there
Building faith on love is worst
Empty promises will wear
I know (i know)
And know when all is gone
There is nothing to say
And if you're done with embarrassing me
On your own you can go ahead tell them

Tell them all I know now
Shout it from the roof top
Write it on the sky love
All we had is gone now
Tell them I was happy
And my heart is broken
All my scars are open
Tell them what I hoped would be
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible
Impossible, impossible

Ooh impossible (yeah yeah)

************

bestkan lagu ni….suke gile33…tp x r smpi gle lg….hehhe777…k ar, ckp pnjg2 pown bkn ader org nk bc..eheh888..so…chow dlu..nk continue study jp..ahaks~….padahal studo…hahahha

bye sume…adios~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sAat mEniLai cInTa


Salam..hye sume..alhamdulillah ar,bertemu kte lagi di entri berikutnye..heh888…soory ar lm x update blog..bkn ape, xm dh nk dekat..so, bz ckit ar..tmbh plak bru pas abs rye haji..tu yang bz memanjang..kalahkan menteri lg..hhehe888....


 ******
So, xde paper nk tulis..just nk kongsi 1 artikel..pg td, smbil2 study+ dgr radio+bc surat khbr,,terjmpa plak 1 artiket ni..hhe88..jom22 kte bc sme2..


*****
SETIAP kali menjelang tahun baru, melakukan resolusi mengenai karier, hal kewangan dan cinta sememangnya menjadi rutin bagi setiap orang.

                                               
*****


Bagi pasangan yang sedang bercinta, kenangan yang dilalui sepanjang tahun lalu mungkin lebih mematangkan fikiran. Apatah lagi bagi pasangan yang pernah gagal dalam percintaan.
Mereka menganggap tahun yang dilalui umpama suatu pengajaran yang membawa ke arah kehidupan yang lebih bermakna.

*****

Menyentuh soal cinta, jangan pula anda lupa melakukan perubahan kepada diri dengan meletakkan keazaman yang tinggi dalam hal-hal melibatkan dunia percintaan.





Ikuti tip-tip yang disenaraikan di bawah:


1. Lupakan masa lalu
Anda bukanlah insan yang pernah dikhianati, dibenci mahupun ditinggalkan menjelang hari pernikahan. Setiap perkara yang dilalui sepanjang kehidupan lalu harus dijadikan pengajaran. Tetapi, jangan biarkan pengalaman buruk anda pada masa lampau mempengaruhi hubungan yang sedang terjalin.



Jangan biarkan hal-hal positif dan menyenangkan anda dengan pasangan bertukar gara-gara terlalu asyik membuat perbandingan dari tahun ke tahun. Ibaratkan hubungan yang baru dijalinkan itu seperti kertas putih yang siap dicorak.


2. Temui ramai orang
Bekerja di bawah satu bumbung yang sama atau tinggal berhampiran dengan kediaman anda tidak bermakna dapat membantu anda menemui calon kekasih yang berpotensi, kecuali seorang teman yang sudah lama dikenali. Jalinkan hubungan cinta dengan seorang teman yang boleh membawa anda ke arah dunia persahabatan yang lebih bermakna.
Keluarlah dari zon selesa anda. Sekiranya selama ini anda kerap ke pusat gimnasium selepas pulang dari tempat kerja, namun pada tahun ini, bangunlah pada awal pagi dan lakukan rutin harian dengan melaksanakan segala tugasan yang lebih menyihatkan. Lebih berkesan, ikuti kursus atau motivasi yang melibatkan pesertanya terdiri di kalangan lelaki dan wanita.



3. Ubah penampilan
Sudah tiba masanya anda meninggalkan gaya penampilan lama. Tidak salah sekiranya anda mengeluarkan wang yang lebih semata-mata untuk mengubah stail rambut terkini. Kunjungi salon dan bawalah contoh model rambut daripada majalah sekiranya perlu mendapat keterangan.


Demikian pula dalam hal berkaitan pakaian dan aksesori. Pilih baju berwarna cerah dan bermotifkan corak yang menarik agar anda kelihatan menonjol pada setiap masa.


4. Jangan terburu-buru
Menemui cinta baru mungkin mendatangkan kesan positif. Tetapi, jangan pula anda terus membawanya berjumpa dengan seluruh ahli keluarga. Tunggulah sehingga waktu yang tepat dan jangan sesekali merosakkan hubungan yang baru dibina itu. Hindari berbicara tentang masa depan saat hubungan baru berumur setahun jagung. Nikmatilah waktu perkenalan ini untuk memantapkan hati anda dan pasangan.


5. Jangan terlalu memilih


Setiap orang pasti ada kekurangannya, jadi apabila anda begitu obses akan kekurangan pasangan, mungkin anda sukar untuk menemui cinta baru. Sekurang-kurangnya selidik dulu kelebihan yang ada pada dirinya.



6. Buat keputusan
Cinta kerana paksaan akan membawa duka pada kemudian hari. Jangan takut untuk meluahkan apa yang terpendam kerana ia boleh mendatangkan kesan buruk dalam perhubungan. Oleh itu, lakukan keputusan yang berpihak kepada diri dan jangan takut katakan 'tidak'.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

alhamdulillah

hye, bertemu kembalii..sje je ptg2 ni..boring ar plakk..sume kengkawan dh blek..so, nk dgr x pengalaman sy amek lessen tddd..so, korg sume dh ader lessen lom???amek r cpt22..jgn jd cm sye..dh final sem  bru nk amekk…kuikui99


                                                             ****************

So, tepat kol 8 ckgu yg dinantikan tiba..so, pnuh semangat gk ar..almklum ar..test tok kali yg kedua..hhahah000..kali pertma dulu ggal coz bleh lupe step parkinggg…kelakr je..redah je bwkk..skali upenye terlggar line putihhh….huhu99..ape lg, jpj 2 ciap ckp..awk kuar…n cuba tgk ape awk wt..aku pown dengn slumber..xnk kuarrr…npe nk kuarrr…skali dier ckpp..awk dh kuar line..hahhahha…patut arrr..so, ni pengalaman pertama sy..besa arr…manusia sume x perfect kn….tp aku xkn mengalahhh…chaiyokk222..walaupun sedeyyy..hahhahaha

                                                        ***********************
ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
sentiasa legar diminda,dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya

-too phat-

So, td merupakan 2nd time tok amek lessen..fuhhhh~cuak kowttt….ye r,  pg2 ckgu dh pesann cmner nk bwk sume..tp..tgk jpj relax je dok mkn222+ borak2 kosong kt cfe 2..hhhhehe888….so, ntah bpe kali ntah aku g toilettt…ahhah..nervous kalahkan final xmmm….tolong333..tkotttt
                                                        ***********************

So, selang bbebrapa minuttt..van jpj dtg..mak oiiii..takotnye tgk diorggg..dengan pnuh semangt diorg jln..cm nk mkn org pown ader…hehhe77..( sori erk jpj, terkutuk ckit)uhukhukhuk99…mmm, tunggu punye tunggu,,mn nm aku ni??xde ker???haiishhhh..nervous dh mnjadi2 ni…tiba222…wan ameerah bt megat samsudin…alamk~cm nm aku je 2!!!!hahahahah,….mmg pownn..bgon  ar aku, melangkah dengan longlainyeee….so, aku dpt no 11 tok sesi ke 2…mmmmm( sebaikkkk, relax jp)

                                                            ************************
Sedang asyk melihat gelagat sorang demi sorang..tetibe…mmg nk tergelak hbs ar…aku n kwn aku x tahan  kowttt..nk tau x nper????jeng44444

                                                             ****************************
Ahhahhahhahah~sebenarnye, ader sorg mamat ni…xtau npe,bila dier naek bukit..bonet kete ttber terbuka..ttbr jpj kt blkang aku cakap….” Tu awat plak leh terbuka, macam2”.hahhaha..aku lg nk tergelakk dgr dialek kedah dier..pkat plak 2....hbs aku n kwn aku pk..ape yg dier tkn smpi bonet 2 leh terbuka???mmmmm…no anwserr!!!!







Mmmm~penat gk nk 2ggu smpi sessi ke 2…almaklum ar..sesi pertama sume 51 org..huhu999..dh ar cuak+ pnt plakkk..hadoiii…so, setelah sessi pertama hbs..dier pown ckppp..no 11..ehh, cm no. aku je…so, dengan penuh semanangt..terpaksa melangkag walaupun lutut ni dh bergoyang333….



So,dengan nm nama Allah yang maha pemurah lg maha penyanyang..aku mula di tempat yg sepatutnye….semangat222..cmner pown mesti kn lulusss…..tiba je dpn keteee…alamakkkkkkkkkkk?????kete ni ker???hadoiiiiii…x best arrrr….kecuakan mula melandaaa…..
Tp nk wt cmner, naek je arr…dh dpt kete ni….naek je bukitt, cobaan kali pertama…jpj tros sound aku…dh confident ker????aku ckpp..blommmmm…dier ckp, trun blekkkk…sebaik dier baekkk…cobaan ke 2…alhamdulillahhh…lepassss….tp cuak plak kt 3 penjuru n parking…


Ttbrr, cuak ngn kete aku dpt 2…coz clush dier susah ckittt…xleh angkat lebih..t msti kete matii..hadoiiii…





So, ble msuk 3 penjuru ok ar..ble nk kuar, ttbr enjin matiii..( dalam hati dh pk, jgn fail suda)..mmm, klu ikowtkan hati, mmg xnk wt dhh..tp aku pk..dh mls dh nk dtg cini, terpaksa ku gagahkan juga…chaiyokkk222…bak kate sinetron INTAN..bersemangattt harussss…
So, next station..msuk parkinggg..alhamdulillahh..lepas summeee…jpj pown tersenyum kt aku…yeayyyyy~berjayaaaa…rse nk cium je jln raya…hahhaahahah9999….so, lps hbs sume..kena serah kt bos jpjj…ttber nm aku di panggilll…dier ckppp..mcm pernah dengar je nm ayh awk ni???keje RTM kn??

                                                        **********************
Aku ye je knn??npe encik????awk asl mn???aku pown cte dr A smpi Z…skali dier ckp..laaa, 2 kwn sy dlu tme blaja..haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!awat x habaqqqq..tidak leh kau tem td..cehh777…jgn nk ngada2 plakkk….kim slm kt ayh awkk..aku pown dengn slumber..baek encikk..rojer n outtt…hahhaahhah
Sebenarnye cm x cye je dh ader lesenn..hepi sgtt…


ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posesi juga posisi
sementara ini cuma hanya puisi,nukilan tulisan dan bisikan isi hati
mencari keterangan,menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
alhamdulillah atas kurniaan rezeki,moga tidak terleka dalam perjalanan ini
********


sujudku pun takkan memuaskan inginku
'tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
untuk nama,harta dan keluarga yang mencinta
dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
alhamdulillah pilihan dan kesempatan
yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

naSiHat

jangan memberontak, marah, atau menyesali apa yang terjadi....
terimalah ujian dengan positive kerana setiap kejadian mempunyai sebab dan alasannya

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

When u got a dream!!!!



Hye sumee….bertemu kembali….mmm, kali ni nk tulis pe plak tok entri ni erkkk????setelah penat seharian berjalan  mencari sesuatu yang blom pastii..hhhukhuk99..jiwang ar plakk…opsss~mmm, xtau nk tulis pe..just nk share kate2 ni..heh88

Don’t ever let somebody tell you, you can’t do something, not even me.
When you got a Dream, you gotta protect it.
People can’t do something on themselves, and they wanna tell you, you can’t do it. If you want something, Go Get It!!!
Hhe888..ape ntah yg sy melalut ni.. sebenarnyeee…..nk cakap cmniii…

Selagi kita hidup kita pasti akan menghadapi ujian atau dugaan. Namun semua itu adalah bergantung kepada persepsi kita sendiri.Adakalanya kita merasakan diri tidak diperlakukan dengan adil, malah merasakan dunia tidak berlaku adil kepada diri kita namun ketahuilah segalanya adalah datang dari persepsi diri kita sendiri.

 ***********

Pernah x korang sume  bertanya kepada diri sendiri, mengapa???sudahpun bermandi peluh berusaha sekuat yang mungkin tetapi tidak menampakkan hasilnya. Tetapi terdapat golongan yang kelihatan bekerja dengan mudah tetapi memperolehi hasil yang berlipat kali ganda. menyatakan kepada diri kite sendiri “ah! aku sememangnya ditakdirkan untuk hidup miskin di dunia ini”. Ketahuilah, semua itu datang dari persepsi kita sendiri. Segalanya adalah persepsi.huhu8888....btol ker???fikir2 kan lah...

                                     *****************
So kte sume kena percaya....PERCAYALAH, kite sentiasa mempunyai PELUANG untuk berjaya. kite sentiasa mempunyai PELUANG untuk hidup dalam kesenangan... kite juga sentiasa mempunyai PELUANG untuk hidup kaya raya asalkan anda sanggup MENUKAR MINDSET, KEPERCAYAAN dan PERSEPSI kite…


Apa yang penting… usaha+ doa+ tawakal




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

USAH RISAU JIKA DIRI BELUM B'PUNYA..mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita.

Resah.Gelisah.Seraut wajah termenung jauh."Orang lain semua dah kahwin,tinggal aku sorang saja".Sekeping hati bermonolog.Monolog itu disusuli tujahan prasangka."Aku x cantik ke?" "Aku kurang bergaya ke?" "Ataupun pasal ape???" "Aku tak pandai meng'ayat' agaknya".

Mungkin begitulah kerisauan yang memberat di minda muda mudi yang belum berpunya.Rasa rendah diru,stress dan gejolak rasa ingin memiliki membuatkan mereka berusaha memenangi hati dan memiliki seseorang tanpa mengenal batas halal dan haram.Yang penting,dapat.ishhhh~ape nk jd nii????nauzubillahhh

Pilu hati ini melihat remaja yang merana kerana cinta.Pilu kerana walaupun mereka sudah merasai peritnya penangan cinta dusta,mereka masih tak mampu mengarah diri mencari cinta hakiki.Tidak serik-serik lagi.Diri diperhamba menagih cinta sementara hingga berkonflik dengan Pencipta cinta.Semua batasan-Nya diredah segala.Tak kenal dosa pahala.

Oh,remaja!

Cinta sebelum kahwin itu hanya menjerumus ke lembah dosa dan zina.Jika mampu bertahan ke jinjang pelamin sekalipun,percayalah bahawa rumah tangga itu takkan berkat.Apa tidaknya,asasnya dibina daripada dosa dan maksiat.

Mana mungkin dapat menegakkan tiang taqwa yang utuh kecuali dinaik taraf dengan taubat.Rumah tangga akan menjadi tawar dan hambar.Semuanya dah dirasa dan terbiasa,nak rasa nikmatnya apa lagi?Anak-anak menjadi mangsa.Terimalah ia sebagai hukuman di dunia.Amat pedih.Namun,terlalu sedikit berbanding pedihnya hukuman abadi di negeri sana.

Kuhembus nasihat ini kepadamu hai remaja tanda sayangku tak terhingga.Bagi para gadis yang belum berpunya,andalah pilihan-pilihan Allah untuk masih mekar terpelihara sehingga tiba pula giliran anda mendapat seruan,yakinlah.

Jangan risau jika masih belum berpunya kerana mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita-cita.Usah peningkan kepala.Dia menguji anda sedikit masa lagi.yupppp~chaiyookkkkk

Begitu juga buat pemuda yang belum berpunya," first thing first".Utamakan yang lebih penting daripada apa yang penting.Kenali prioriti anda sekarang.Jika memang dah sampai saat nak memiliki,tabahlah dan teruskan berusaha.Ingat,pastikan waktu nak berusaha tu anda memang dah betul-betul mampu dan bersedia.

Memiliki seorang isteri solehah ibarat memiliki dunia dan seisinya.Sudah tentu jalan untuk mendapatkan sesuatu yang istimewa amat berliku dan banyak cabaran.Jangan putus asa.Rasa mulialah dengan usaha yang dicurahkan walaupun pinangan pernah ditolak.Usah rasa malu dan terhina kerana Allah menilai setiap usaha selagi berjalan di landasan-Nya.Teruskan berusaha!

Ingat,usaha yang Allah  redha sahaja.Bagaimana?Dengan sms siang malam?Atau bergayut di telefon memanjang?Atau ajak keluar,belanja makan?Begitukah?

Berusahalah menyediakan diri dan pikatlah ibu bapanya terlebih dahulu,itu tips memikat wanita solehah dan beriman.Seabik-baiknya gunakan orang perantaraan untuk lebih menjaga warak dan iman.

Seringkali,seseorang mencari kekasih ibarat dia mendaki gunung yang tinggi.Pepohon berduri sanggup diredah,curam dan jurang sabar ditempuh.Namun,apabila dia memilikinya,didapati insan yang dikejar itu dedaunan kering cuma.Begitulah perumpamaan sia-sianya usaha yang tak disalur dengan suluhan petunjuk al-Quran dan Sunnah.

Beringatlah,urusan jodoh tak ke mana.Sudah sedia tercatat seungkap nama di Loh Mahfuz untuk kita.Ianya urusan yang pasti.Apa yang tak pasti,sama ada kita mendapatkannya cara mulia atau sebaliknya.Wallahu'alam.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

si donut n si botakkkk

Hye…brjmpa kembali tok entri berikutnye…rase cm lamenye x update..bz katakana…hehh888
So, entri kali ni aku ujukan kt kwn aku..dier nk tau sgt cte pasl si donut n si botak..klu ikowtkan ati mls tol nk tulisss…cm x baek je…tp harus bagaimana???????ikowtkan sje kerenahnye…..
    
                                                         **********
So, kisah ni bermula sjek smlm…aku n kwn aku g alor start…g kt 1 tmpt ats urusn yang memang memenatkannnnnn….so, tepat kol 1.30 aku smpi k c2…hurmm..ader orggg..tp kami sume di mntak 2ggu pkul 2…( xtau pasaipa) mybe tggu big bos kowt…hahahahhaha
After kol 2 yg di janjikan…org yang di nantikan tidak juga munculll….maka dari c2 bermulalah 1 cerita yg melucukan…hamper stiap saat aku memerhatinye….di 1 pelosokk dinding..terdaapt 2 insan yg aku perhatikan dari td….start dari dier msuk td kol 2 aku tgk…1st2 memang bz ar..si donut bz membentang kain yang di belinye ketika lunch breakkkkk…..after that, slps penat dok menjaja n testing2 kain, maka si donut itu duduk di tempatnye smbil menikmati donut + air yang di belinye….what for????coz lunch break its over??????huhu888….slps abs menikmati dier bergayut teleponnn, next termenung, then borak2 then jln2222…after borng2 jln, si donut kembali ke tempatnye smbil menongkah dagu di mejanye….aku n kawan aku terus memerhatiiii…..apakah gelagat seterusnya smbil menahan ketawa melihat gelagatnye…( mmg kelakr)….





Kkdag2 aku terpikir apa motif dier dtg keje????hurmmmm….btol ke reality di alam pekejaan cm2?????
Tepat 3.30, dier dh sbuk nk punch card…..oh noooo!!!!!!!!!!
So, ia berbeza plak dengan si botak ni, dimana hanye bz menjawab telefon, n menelepon orgggg….agaknye PM mn yg telepon dier…tp xpe ar..dr aku…lgsung xde PM yang nk telefon..kn????ttber sedang khusyk menjadi pemerhatii….tibalah di 1 sudut..di mn seorg yang penuh khusyuk mmbuaat keje….woouuuu…tp sangkaan ku melesittt…dim n rupenye sedang berfacebookingggg…..ttber Mr Perfect dtggggg..fuhhhhh…fuyooooooo…Hansem gileeee..dtg penuh bergayaaa…aku n kwn aku ar jd pemerhati setia…hahahha…lyn perassan masing..ahaks~dh333….jom teruskan perjuangan…..



fuyoooohhhhhh8888

So, aku n kwn2 terpaku melihat sume gelagat pekerja di c222…….diorang ni sume kje ke x????ape nk jd kn..dtg ke ofis hnye nk melepak22..tp xpe ar..mugkin diorg ni sume ada alasanye tersendiri…hukhukhuk…so, moral of da storyyy..aku harap 1 hari nnti aku n kwn2 ku bkn mcm diorang sume…coz hidup ni mmg singkat..so..rebutlah peluang yg ada untuk mengumpul sbaik mn ilmu….hehe88…ceh333…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

hYe sUme

sewaktu bangun di pagi hari, tubuh rasanya malas-malasan, enggan bangun untuk mulai beraktivitas, inginnya bersembunyi di bawah selimut saja. Rasa malas semacam ini mungkin nyaman, namun tidak memberikan sesuatu bagi anda agar menjadi orang yang lebih baik. Kannn????? Tp huhuu999…Ngantoknyeeee..ni sume msti gara2 smlm tdo lmbtttt…arghhhh….so. sleepyyyy






Waaa…akhirnye terlene seketika….bgon2 ttbr dengar bunyi kicauan burunggg, nyaman tol pg niiii….hhe7777…tetbe2 terpikirrr..studyyyyyyyyyyy…smgttt222…almaklum ar pagi ni klu study mmg besttt….tp kkdg tu terstudo gk…hahhahaha….mmmm..bukak radio jap..wouuu..best gk pagi 2ni…lagu berkumandang di HOT FM…

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don't wanna wake up from you
(Turn the lights on!)
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your loves to good to be true
(Turn the lights on!)
My guilty pleasure I ain't goin nowhere
Baby, long as you're here
I'll be floating on air cause you're my, you're my....
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don't wanna wake up from you


Heheh77~layan ar plakk…..aittt~rumate ku pown lyn lagu upenye…..best plak aku dgr lgu kt lptop dier….
                          






**************

Tetibe teringat cite ADA APA DENGAN CINTA….korg pernah tgk x cte ni..best kn…..

Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
Kulari ke pantai kemudian teriakku
Sepi sepi dan sendiri
Aku benci
Aku ngin bingar
Aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat

Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya
Biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ah...ada malaikat menyulam
Jaring laba-laba belang
Di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja loncengnya
Biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
Belok ke pantai .........

Uisshhhh~berangan ar plak..dh33…jom korgg studyyy…klu ikowtkan mmg x sabar nk hbs blaja….nk rancang ms depan…aku dh jnji ngn kwn2 samada nk wt master or ACCA????huh888..mencabar mnda btol kn..tp xpe ar..pasanag angan2 dlu…..heheh8e88…
******
Klu nk piker pasal impian mmg byk banda nk wt..almaklum ar..impian aku mmg besarr…tp xtau ar terlaksana ke x????tp aku slalu pegang kata2 kwan aku..

rezeki tuhan xde sape yang tahu”
So, semakin bersemangat nk mengejar cita2….im comingggggg..yesssss…..ok ar..dh pnjg sangat ni membebel..tp bkn ader org nk bc pown…hahahhah…
Adiossss J


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kAu, aKu dAn Dier.....hhhehe77


If you want something you’ve never had, you must be willing to do something you’ve never done.
~ Thomas Jefferson~

****

*********


In this life we cannot always do great things. But we can do small things with great love
~Mother Teresa~

**mom n dad**


Tiada sehari yang berlalu

Tanpa ku mengingati Mu 
Rindu pada Mu 
Sentiasa mendambakan 
Kasih dan sayang Mu 

***



Today was a fairytale, I wore a dress
You wore a dark gray t-shirt
You told me I was pretty when I looked like a mess
Today was a fairytale




************


*Hatyai*


**AGM NOVAC**


Miss u so muchh =)))






Trouble she will find you, no matter where you go, oh oh
No matter if you're fast, no matter if you're slow, oh oh
The eye of the storm or the cry in the morn, oh oh
You're fine for a while but you start to lose control...
Trouble is a friend yeah trouble is a friend of mine
Ah ooh...

Trouble is a friend but trouble is a foe, oh oh....hhe888
*****






hheh888~kelakar je time dinner kt UM ni..hhahah..nice memoryy..luv u alllllll ..hukhuk :))



**dinner batch**


Sengal2 ubi di sem akhir..heh888



me n dlahhhh.....huhu999...alamak..termASuk ar plak gmbr mamat ni..ishhhhh

 raiii.....miss  u so muchhh...
thanx coz being my frndzz....heh88




******





******



 ******



heh7777...

A second, a minute, an hour
A day goes by
I'm hoping just to be by your side
I'm turning the handle, it won't open
Don't make me wait
'Cause right now I need your smile...
 ****

Do you remember do you remember do you remember
All of the times we had
Let's bring it back 

 hhhehe888..yeayyyyy

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS